از آنجایی که سوله ها دارای کاربری های مختلفی هستند، عوامل مهم در خرید سوله بسته به نوع کاربری متفاوت است. به طور کلی هدف از خرید و فروش سوله استفاده از آنها به عنوان انبار است. توجه به نقطه ای که سوله در آنجا خریداری می شود بسیار مهم است.
از طرفی ویژگی های انبار باید متناسب با کالایی باشد که باید انبار کند و بنابراین این ویژگی ها تغییر خواهد کرد. البته از سوله ها می توان برای مصارف دیگری نیز استفاده کرد. به عنوان مثال از سوله ها برای ایجاد یک کارگاه تولیدی استفاده می کنند، بنابراین نوع استفاده از سوله عوامل مهم خرید آن را تعیین می کند. برخی از این عوامل کلی هستند و در هنگام خرید انواع سوله باید در نظر گرفته شوند.

 

اگر نمی‌خواهید در دام افراد سودجو و خریداری یک سوله بی‌کیفیت بیافتید، باید از یک مشاور باتجربه کمک بگیرید.

امنیت

هیچگاه نباید به‌خاطر پرداخت هزینه‌های کمتر، به امنیت یک سوله توجه نکرده و نسبت به خریداری آن اقدام کنید.

توجه به امکانات انبارهای مشترک

در بسیاری از موارد، می توانید از انبارهای مشترک عمومی برای نگهداری محموله های کانتینری و کالاهای خانگی استفاده کنید. این مدل سوله از ایمنی بهتری برخوردار بوده و از نظر فاکتورهای مالی در مقایسه با اجاره روزانه مقرون به صرفه تر خواهد بود. همچنین این مدل سوله ها جدای از امنیت بالا، فاکتورهای دیگری مانند قابل حمل بودن و حمل آسان را برآورده می کنند که نکته بسیار مهمی است. با توجه به استفاده از انواع کابین، باید به مواردی مانند وجود سکوهای بارگیری، اندازه دهانه تخته، کنترل ارتفاع سقف، روشنایی، تهویه مطبوع و تعداد پنجره ها توجه شود.

توجه به ویژگیهای کالا

علاوه بر ویژگی های سوله، هنگام خرید باید ویژگی های محصول را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال وزن، حجم، شکل هندسی، شکل ظاهری مانند بسته بندی یا حجیم، روش های حمل و نقل مانند استفاده از جرثقیل سقفی یا آسانسور، قفسه های نگهداری محصول، عایق کاری، اثرات شیمیایی، حساسیت بالای محصول و غیره که جزو خصیصه‌های یک کالا محسوب می‌شود در زمان خریداری سوله شما بسیار مهم خواهند بود.

توجه به ابعاد و اندازه

در نظرداشتن ابعاد موردنظر شما مسئله‌ای بسیار ضروری است؛ زیرا سوله‌ها اندازه متفاوتی دارند که شما باید بر اساس نوع فعالیتتان آن را مشخص کنید.

توجه به مصالح و متریال مورداستفاده

دانستن این موضوع که چه متریال و مصالحی در ساخت سوله شما به کار میرود، مهم است.