سوله‌های صنعتی پیش‌ساخته یکی از پرتقاضاترین محصولات در بخش ساخت‌وساز مدولار است. به این سوله‌ها سوله‌های فولادی از پیش مهندسی شده نیز می‌گویند و ماهیت همه‌کاره دارند. از آن‌ها به عنوان سوله کارخانه، انبار، سوله کشاورزی، سوله مرغداری و غیره استفاده می‌شود که از این رو عبارت‌اند از؛

سوله‌های صنعتی را می‌توان به عنوان یک مسکن جهت نگهداری ماشین‌آلات سنگین مانند کارخانه تعریف کرد. ویژگی‌هایی مانند؛ پانل‌های شیب‌دار و کف‌پوش بتنی باعث می‌شود که ماشین‌آلات نه‌تنها ایمن بمانند بلکه به آن‌ها عمر مفید بیشتری می‌دهند.

 

سوله‌های کارخانه (Factory sheds)

سوله‌های کارخانه یکی از مهم‌ترین سازه‌های کارآمد برای ادامه عملیات تولید در بخش صنایع است. آنها ساختارهای کامل و محکمی هستند که در اشکال و اندازه‌های بسیاری ساخته می‌شوند.

سوله‌های کارخانه با ساخت و کیفیت بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود مشخص می‌شوند. از سقف‌های سنگین گرفته تا پریزهای برق، دارای امکاناتی است که در هر صنعت به آن نیاز است.

سوله‌های سفارشی (Customised sheds)

سوله‌های سفارشی ممکن است برای برآوردن محیط عملیاتی خاصی که نیاز است طراحی شوند. به‌عنوان ‌مثال، سوله برای محصولاتی که به شرایط خاص دما و فشار نیاز دارند.

سوله‌های پیش‌ساخته (Prefabricated sheds)

با افزایش محبوبیت سازه‌های مدولار، سوله‌های صنعتی نیز از این امکان استفاده می‌کنند. در واقع، سوله‌های صنعتی پیش‌ساخته کاملاً خارج از محل طراحی و ساخته می‌شوند و سپس در محلی که مدنظر است برده و نصب می‌شوند.

سوله‌های جعبه‌ای (Box-type sheds)

سوله‌های صنعتی جعبه‌ای سازه‌های فولادی هستند که برای پایداری، دوام و مقاومت در برابر آب‌وهوا ساخته می‌شوند. آنها به بهترین وجه برای کاربردهای صنعتی با ظرفیت‌های بالا مانند چوب‌بری و نیروگاه‌های بالا مناسب هستند.

سوله‌های جعبه‌ای همچنین محیطی بسیار کنترل شده را فراهم می‌کنند که در آن فرایندهای تولید می‌توانند بدون هیچ مانع محیطی پیش بروند (بدون توجه به آب‌وهوای بیرون و سایر شرایط محیطی).

سوله‌های پیشرفته (Hi-tech sheds)

به این دسته از سوله‌های صنعتی، سوله‌های پیشرفته و آینده‌نگر نیز می‌گویند. آنها برای حداکثر بهره‌وری انرژی با مواد پایدار و ساختاری جادار و مستحکم ساخته شده‌اند.

سوله‌های پیشرفته برای به حداقل رساندن اتلاف انرژی سازه از مواد عایق بهتری طراحی شده‌اند که مصرف آب و برق شما را کاهش می‌دهد. این کار باعث می‌شود که علاوه بر این که آنها ماندگاری طولانی داشته باشند و نگهداری آنها نیز آسان‌تر و راحت‌تر شود.