قسمت اصلی کار، استراکچر فلزی سوله است. اجزای این اسکلت فلزی توسط مهندسین سازه محاسبه و طراحی می‌شوند و کاری بسیار دقیق و حساس می باشد.

1- قاب اصلی یا فریم

شامل تیرها و ستونها است. تیرها وستون ها ابتدا بصورت ورق میباشند و با توجه به مقطع آنها را برش داده و به هم جوش میدهند.ستون ها از پایین به صفحه ستون و از بالا به تیرهای اصلی جوش داده میشوند.البته در موارد ی جهت مقاطع لوله ای از اتصالات جوشی استفاده میشود.

2- وال پست

جزو ستون های فرعی بوده و جهت کاهش مقاومت باد در ستون‌های اصلی در ابتدا و انتها سوله قرار دارند همچنین برای اتصال درب های ورودی و خروجی وسایل نقلیه کار گذاشته میشوند.

3- استرات

استرات قطعه ای مکانیکی است که برای مقاومت در برابر فشار طولی نصب می شود. در واقع استرات ها به عنوان تکیه گاه جانبی باعث افزایش ظرفیت اعضا میشوند که طول انها معمولا بین 5 تا 8 متر است و بسته به دهانه سوله میتوان از چندین استرات استفاده کرد.

4- پرلین یا لاپه

مقطع های محوری هستند و جهت اتصال پوشش سقف و دیوارهایی با پوشش سبک به تیر وستون های اصلی بکار میروند

5- لاپه جانبی یا گیرت

عضو مفصلی در جداره سوله است که جهت نگه‌داشتن دیوارهای سبک سوله استفاده می‌شود و وظیفه آن انتقال بار باد به ستون‌ها است.

6- نبشی سینه‌ بند

برای جلوگیری از پیچش جانبی بال تیر در قسمت های تحت فشار بال انتهایی نصب می شود.

7- مهاربند اصلی قائم

در جهت طولی سوله، از مهاربندهای عموماً همگرا استفاده می‌شود که هدف اصلی استفاده آن جلوگیری از تغییر شکل و مقامت و پایداری بیشتر اجزاست.

8- مهاربند سقفی

ایجاد استحکام کافی در سقف سوله و انتقال بارها از میل‌مهارهای سقفی را به صورت کششی استفاده می‌کنند.

9- پوشش سقف

پوشش سقف برای جداسازی محیط خارجی و انتقال بار به بدنه سوله انجام می‌شود که می‌تواند شامل؛ ورق گالوانیزه، ورق‌های پلی روف، پوشش پلی‌کربنات، انواع عایق و ساندویچ پنل باشد.

10- پوشش دیوارها

باتوجه ‌به نوع و کاربرد سوله متفاوت است و می‌توان از ورق‌های فلزی موجدار، ساندویچ پانل، تردی پانل، بتن و حتی آجر استفاده کرد.

11- کف‌پوش

باتوجه به نوع و کاربرد سوله انتخاب می‌شود. برای مثال از کف‌پوش بتن سخت برای خودروسازی و از اپوکسی، پلی‌یورتان برای تولید لبنیات استفاده می‌شود.

12- جرثقیل

پرکاربرد ترین نوع جرثقیل نوع سقفی آن میباشد که دارای دو نوع تک پل و دو پل میباشد. جرثقیل های سقفی میتوانند در تمام نقاط سالن بصورت عرضی و طولی حرکت داشته باشند.